Poznaj powody, dlaczego warto prowadzić biuro w domu?
Data publikacji 8 czerwca 2020Prowadzenie własnej działalności gospodarczej może generować spore koszty. Zorganizowanie biura w domu może pomóc je zredukować. Jednak to nie jedyny powód, dlaczego warto prowadzić je w domu. Dziś spróbujemy przytoczyć wszystkie najważniejsze.
Oszczędzasz na wynajmie i możesz odliczyć część kosztów
O oszczędności była już mowa jednak teraz postaramy się rozwinąć tę kwestię. Przede wszystkim nie musisz wynajmować biura, przez co masz już jeden wydatek mniej. Często zresztą do wynajmu trzeba doliczyć opłaty dodatkowe związane z użytkowaniem mediów, wody, czy gazu. W końcu często w biurowcach korzysta się z wspólnej kuchni. Decydując się na biuro w domu nie tylko nie płacisz za wynajem, ale dodatkowo możesz odliczyć część kosztów na poczet prowadzonej działalności. Jak to możliwe? W przypadku mieszkania o powierzchni 70 m2 i użytkowaniu biura o powierzchni 15 m2 można odliczyć nawet 20% kosztów eksploatacji części lokalu przeznaczonej na działalność gospodarczą. Zatem zarówno prąd, wodę, jak i ogrzewanie, a także czynsz w takiej kwocie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Internet można odliczyć w całości, natomiast rachunki za telefon stacjonarny na podstawie billingów. W przypadku remontu mieszkania na potrzeby organizacji biura, także poniesione koszty można odliczyć od podatku. Należy oczywiście zachować dowody, czyli faktury VAT wystawione na firmę. Odliczeniu podlegają również koszty amortyzacji, czyli 1,5% wartości nieruchomości rocznie. Oczywiście najpierw trzeba wyliczyć wartość powierzchni zajmowanej przez biuro.
Możesz zorganizować przestrzeń roboczą, tak jak lubisz, podobnie jak wystrój
Kolejną zaletą urządzania biura w domu jest możliwość zorganizowania przestrzeni roboczej tak jak nam się podoba. Możemy wydzielić tyle przestrzeni, ile będzie nam potrzebne, a dodatkowo wyremontować ją na potrzeby działalności. Przydadzą się elementy wyciszające przestrzeń takie jak np. panele korkowe, albo tapety winylowe na ścianach. Oczywiście do montażu potrzebne są profesjonalne kleje. Można je zakupić w sklepie Ataszek, na stronie www.ataszek.pl. Dzięki oszczędności na wynajmie można stworzyć wymarzoną przestrzeń bez konieczności liczenia się z kosztami, zwłaszcza że można je odliczyć w rozliczeniu rocznym. Zatem z pewnością przyda się regulowany blat i krzesło biurowe, dzięki czemu można pracować, jak zalecają lekarze w kilku pozycjach. Nie tylko siedzącej, ale również stojącej, nawet przed komputerem. To znacznie zdrowsze niż siedzenie przez 8, czy nawet 12 godzin za biurkiem.
Nie musisz wychodzić, do pracy masz dwa kroki
Chyba najważniejszą zaletą jest to, że nie musisz rano zbierać się do pracy. Oszczędzasz zatem na benzynie i dojazdach. Dodatkowo, jeśli pracujesz w systemie zdalnym możesz elastycznie zarządzać swoim czasem. Nie musisz pracować w ciągu 8 godzin, a np. po 4 z przerwą na inne zajęcia. Jeśli nie przyjmujesz w biurze kontrahentów ani nie masz spotkania na Skypie, to możesz pracować nawet w piżamie. Oczywiście są tu pewne minusy, gdyż prawdopodobnie nigdy nie wypiszesz sobie urlopu, a w przypadku choroby, jeśli Cię nie zmorzy z pewnością dalej będziesz pracować. Dlatego ważne jest oddzielanie pracy od życia prywatnego, nawet jeśli prowadzi się biuro w domu. Wszystko musi mieć swój czas i miejsce, dlatego jeśli organizuje się biuro w mieszkaniu czy domu, to trzeba właśnie w nim pracować. Jeśli nauczysz się zarządzać swoim czasem, to praca w domu ma same plusy.
Kawa na przerwie zawsze dostępna, a ponadto możesz też skorzystać z kuchni i przygotować posiłek
W biurze nie zawsze ma się dostęp do kuchni, a nawet jeśli jest to często jest oblegana. Dlatego biuro w domu to prawdziwy przywilej. Zawsze możesz zrobić przerwę na kawę i samodzielnie dbasz o zaopatrzenie. W związku z tym również Twoja lodówka nie świeci pustkami i w przerwie w pracy możesz np. zjeść drugie śniadanie czy obiad. Kuchnie masz zawsze do dyspozycji, co niewątpliwie jest atutem tego rozwiązania.
Biuro w domu to naprawdę dobry pomysł. Jeśli masz jeszcze wątpliwości, to zapisz wszystkie za i przeciw. Z pewnością więcej znajdzie się po stronie plusów.